Досвід
роботи учителя інформатики Біловодської ЗОШ І-ІІІ ст.
Хаблака
Миколи Григоровича
Бурхливий
розвиток інформаційних технологій у світи привів до їх інтеграції у наше
життя. На даний час зрозуміло, щоб
досягнути особистого успіху в сучасному суспільстві на передній план виходять
уміння використовувати накопичені людством знання, знаходити і критично
оцінювати потрібну інформацію, використовувати сучасні технології для
розв’язання завдань які поставить життя, працювати в команді, організовувати
проектну діяльність тощо. Тому на своїх
уроках я сфокусувався на використанні сучасних інформаційно-комунікаційних
технологій для формування життєвих компетенцій учнів.
З
впровадженням нового стандарту в освіту особливу увагу при вивченні інформатики
приділяю практичним навичкам роботи з сучасними інформаційно-комунікаційними
технологіями. Вивчення інформатики в школі можна поділити на 3 ланки: 2-4 класи
– початкова школа, 5-8 класи середня школа, 9 - 11
старша школа. Кожна з цих ланок потребує окремого підходу, вчитель змушений
систематично удосконалювати свій професійний рівень.
Для
кращого контролю за подіями у класі, робочими місцями та своєчасного реагування
я використовую програму NetOp School розробника Danware та вітчизняний антивірус.
NetOp
School - флагманське рішення для управління комп'ютерними класами. Ця програма
розроблена для викладачів, що використовують комп'ютери в процесі навчання,
NetOp School володіє потужними інструментами для підготовки та проведення
занять, а також для оцінки знань в ході тестування. Трансляція вмісту екрану
вчителя на комп'ютери учнів дає змогу кожному з них отримати "місце за
першою партою" , направляти учнів в процесі їх роботи, допомагати їм у
разі потреби, контролювати використання
програм і веб-сайтів, розподіляти і збирати документи, створювати тести і
оцінювати рівень знань.
Діти
початкової школи мають різний рівень підготовки. Виникає проблема одних навчити
базових навичок, а інших зацікавити, щоб вони не втратили інтерес до предмету.
Кожен урок для початкової ланки проходить з використанням комп’ютерної
презентації. Особлива увага робиться на яскравості презентації. Велику
зацікавленість викликають вправи: знайди відмінності, знайди пару, відгадай
ребус, розгадай кросворд, цікаві факти із мережі Інтернет, фізкультхвилинки, як
фізичні вправи так і вправи для очей. Підчас практичної роботи на комп’ютері
готуються завдання на національно- патріотичну тематику: набирання текстів
українських пісень, малювання писанок, розробка презентацій про українські
народні свята, створення фотоальбомів із купюр та ніше. Підчас вивчення теми
Інтернет особлива увага приділяється безпеці. Це використання дитячих пошукових
систем, постійний контроль за відвідуванням сторінок веб-сайтів та блокуванням
шкідливого контенту програмою Інтернет Цензор. Також робиться особливий акцент
на критичному оцінюванню інформації. При вивченні теми: «Алгоритми» діти з
захопленням розробляють проекти в середовищі програмування Scratch. Особливий
інтерес викликає розробка першої їхньої гри. У зв’язку зі стрімким поширенням
мобільних гаджитів розглядається робота і на них.
При
вивченні інформатики у середній та старшій
школі практичні заняття повністю орієнтуються на формуванні життєвих
компітенцій.
Вивчаючи тему: «Текстовий редактор», використовуються
клавіатурні тренажери для формування правильних навичок набору тексту на
клавіатурі. А самі практичні роботи розроблені так, що у учнів формуються
навички створення любого текстового документу від йог набору до друку з
урахуванням вимог до електронних документів.
Робота
з редактором презентацій пов’язана з розробкою презентацій за різними темами з
обов’язковим урахуванням вимог до оформлення у відповідності до сучасної
презентації.
При
вивчення тему: «Електронні таблиці» особлива увага приділяється на розв’язання
практичних завдань, це такі як: розробка таблиці для підрахунку комунальних
послу, переведення вартості товарів у валюті на гривні, розробка проекту для
автоматизацію підрахунків продажу місць у салоні літака.
Тема:
«Бази даних» також спрямована на формування життєвих компетентностей - це
роботи із базою даних магазину, створення бази даних шкільної бібліотеки та
журналу успішності.
Розділ:
Алгоритми та програмування вивчається з використанням середовищ: PascalABC.NET
та Lazarus. Учні розробляють також проект для підрахунку вартості комунальних
послу та порівнюють їх функціонал із раніше створеним у електронних таблицях.
Окрім
стандартного програмного забезпечення MS Office та Windows учні працюють з
такими програмами:
-
Adobe Photoshop – редактор растрової
графіки;
-
Компас – 3D – редактор креслень;
-
SONY Vegas – відео редактор;
-
різноманітні інтерактивні та відеокурси
по вивченню програмного забезпечення MS Word, PowerPoint, Excel, Access,
Publisher;
Шкільна
мережа стала неодмінним помічником у проведені практичних занять. Для школярів
створені облікові записи з обмеженими правами. Вони додатково забезпечують
захист навчально-виховного процесу. Учні ще з початкової школи набувають навички
роботи з шкільною мережею. Створено сервер на якому розміщенні всі матеріали до
практичних занять, бібліотека електронних підручників, різноманітне програмне
забезпечення, яке використовується на уроках інформатики.
Особливу увагу хочу зосередити на роботі власного блогу.
Адже блог дозволяє розміщати на сторінка публікацій: текстову, числову,
графічну, звукову та відео інформації. Таким чином в одному пості можна
розмістити всі матеріали необхідні для проведення уроку це: конспект уроку,
презентацію, інтерактивні вправи, заготовки для проведення практичних робіт,
тести, фізкультхвилинки, розділи електронних підручників та багато іншого. До переваг цієї технології відносяться:
відкритість інформаційного наповнення для всіх учасників, оперативність
розміщення інформації і доступу до неї, незалежність від індивідуального
графіку відвідування учасниками блогу. Особлива його цінність і велика роль в
допомозі учням із зони АТО, яких у нас більше 15 осіб на екстернатній формі
навчання.
Знання, вміння та навички, які молодь набуває й
виробляє, навчаючись у школі, беззаперечно, є важливими. Поряд із цим сьогодні
актуальності набуває поняття компетентності учня, що визначає готовність
учня-випускника до життя. Важливим нині є не тільки вміння оперувати власними
знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб
ринку праці, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати
рішення, навчатись упродовж всього життя. Досягнення цих цілей на сьогоднішній
день неможливе без використання сучасних інформаційно-комунікаційних
технологій.
За відносно не великий термін моєї роботи вчителем
інформатики, мої учні вдало виступали на районних та обласних олімпіадах.
·
2013 рік Діденко Антон перше місце у ІІ турі та четверте місце ІІІ туру олімпіади з
інформаційних технологій;
·
2014 рік Капацій Миколай друге місце у ІІ турі олімпіади з
інформатики;
·
2014 рік Медведєв Герман сьоме місце ІІІ туру олімпіади з
інформаційних технологій;
·
2015 рік Дуднік Владислав друге місце у ІІ туру олімпіади з
інформаційних технологій;
·
2015 рік Капацій Миколай друге
місце у ІІ туру та четверте місце
ІІІ туру олімпіади з інформаційних технологій;
·
2015 рік
Дуднік Владислав перше місце у ІІ туру олімпіади з
інформатики;
·
2015 рік
Капацій Миколай третє місце у ІІ туру олімпіади з
інформатики;
Немає коментарів:
Дописати коментар