неділя, 4 квітня 2021 р.

Інклюзивна освіта на уроках інформатики

 

Велику роль в інклюзивній освіті грають уроки інформатики. 

У Біловодському ліцеї №1 обладнані комп'ютерні класи, удосконалюється навчально-методичне забезпечення, акцентується увагу на практичні роботи, так як навички в учнів з особливими потребами в більшості випадків розвиваються повільніше, ніж у здорових.

На уроках інформатики у класах з інклюзивною освітою виділяємо такі особливості:

·       педагоги не тільки знають навчальний предмет, а й володіють різними формами і методами організації уроку, готові доступно для дітей донести інформацію;

·       структура занять скоригована таким чином, що уміння і навички відповідають психічним і фізичним можливостями, як окремого учня, так і всього класу;

·       на кожному уроці здійснюється індівідуальнодіфференцірованний підхід відповідно до можливостей учнів. Наприклад, програмування, робота з електронними таблицями сприймається дуже складно, робота із графічним редактором навпаки засвоюється дуже легко;

·       дидактичні матеріали відповідають рівню розвитку дитини, кожна дитина працю самостійно за комп’ютером (одна дитина один комп’ютер);

·       якщо йде робота з комп'ютером, то вчитель наочно показує учням алгоритм дій, клас обладнаний мультимедійною докою із проектором;

·       завдання для самостійної роботи даються після розбору аналогічних прикладів;

·       урок завжди починається з повторення інформації, отриманої на попередніх заняттях;

·       при навчанні інформатики у класах із інклюзивною освітою робиться акцент на практичну діяльності учня і на найбільш розвинені здібності, оскільки діти з обмеженими можливостями здоров'я мають менш розвиненою логіку і менш сформований понятійний апарат. Поняття, пов'язані з інформатикою, викладаються у доступній для розуміння формі;

·       враховується зниження уваги дітей з обмеженими можливостями здоров'я, у зв’язку з цим вчителі постійно змінюють види діяльності:

1.    Урок починається із завдань, що тренують пам'ять, увага(розв’язок ребусів, відгадування кросвордів та загадок ).

2.    Інтелектуальні завдання виконуються в середині уроку.

3.    Навчальні завдання  чергуються з завданнями, що мають корекційну спрямованість (гімнастика для очей, рук, фізкультхвилинки).

Уроки інформатики та комп'ютер допомагає дитині придбати такі знання, вміння і навички, за допомогою яких він зможе соціально адаптуватися. Робота за комп'ютером формує такі якості дитини, як самостійність, уважність, впевненість, посидючість, акуратність, підвищується самооцінка.

Немає коментарів:

Дописати коментар